Contact +31 (0)492 700 292

Coronavirus

Ik heb een vakantie naar italie geboekt, wat moet ik doen?

Vooralsnog hoeft u nog niets te doen.
Wij nemen contact op met alle klanten die een vakantie hebben geboekt voor vertrek tot en met 3 april 2020. Deze klanten mogen kosteloos wijzigen of kosteloos annuleren. Voor alle vakanties na deze periode zullen wij de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houden.

Algemeen

Waarom moet ik de reis aanbetalen?

Bij Verdala vragen wij u om binnen 8 dagen na bevestiging een aanbetaling te voldoen. Wij boeken de accommodatie meteen definitief bij de camping of het resort, hier staat vaak een betalingsverplichting tegenover. Deze betaling dekken wij deels af met uw aanbetaling.

Kan ik meer informatie ontvangen over nieuwe locaties of aanbiedingen?

Ja natuurlijk, u kunt zich aanmelden voor onze nieuwsbrief, wij communiceren onze nieuwe locaties en aanbiedingen zoveel mogelijk via onze nieuwsbrief.

Boeking

Ik zou graag een vakantie willen boeken, maar hij is niet meer beschikbaar, wat nu?

Wij zouden het prettig vinden als u ons via het contactformulier wilt laten weten wanneer en waar u heen wilt. Wij gaan dan voor u contact opnemen met de desbetreffende camping of het resort om te zien of er nog accommodaties beschikbaar zijn. Wij zullen u dit dan zo spoedig mogelijk laten weten.

Kan ik aangeven dat iemand met rolstoel komt?

Ja. Wij geven op onze website aan als een camping of resort geschikt is voor rolstoelgebruikers. Indien uw gewenste bestemming geschikt is voor rolstoelgebruikers, check dan vervolgens of ook de accommodatie geschikt is. Tijdens uw boeking kunt u in het veld “preferenties” nogmaals aangeven dat u reist met een rolstoelgebruiker, zodat wij dit kunnen communiceren naar de camping of het resort. Indien u twijfelt, kunt u altijd contact met ons opnemen.

Wanneer kan ik de reispapier ontvangen?

U ontvangt de reispapieren nadat de volledige reissom is betaald.

Betaling

Hoe kan ik de reissom volledig betalen?

U krijgt van ons op tijd een e-mail waarin wij u vragen om het openstaande bedrag te betalen. Mocht u enkele weken voor aanvang van de reis deze e-mail nog niet ontvangen hebben, neem dan direct contact met ons op, wellicht is er dan iets fout gegaan met de e-mailverzending. Zonder reispapieren kunt u niet inchecken bij de camping of het resort.

Waarom moet ik een borgsom betalen?

Bij de meeste accommodaties dient u een waarborgsom te betalen. Dit bedrag is voor de camping of het resort een garantie bij schade aan de accommodatie. Als u de accommodatie na afloop van de vakantie in goede staat achterlaat, ontvangt u het bedrag terug.

Wanneer krijg ik de borg terug?

U krijgt het bedrag terug nadat een camping- of resortmedewerker de accommodatie heeft gecheckt. In sommige gevallen gebeurt dit meteen bij het uitchecken. Indien u buiten de uitcheck uren vertrekt, kunt u het beste plaatselijk overleggen hoe zij u uw borg terug kunnen betalen.

Wanneer moet ik de reissom betalen?

Binnen 8 dagen na ontvangst van de factuur dient 30% van de reissom te worden betaald. Uiterlijk 10 weken voor de aankomstdatum betaalt u het restant van de reissom.

Indien u binnen 10 weken voor de dag van vertrek boekt, dient u de volledige reissom meteen na ontvangst van de bevestingsemail te voldoen.

Verblijf

Hoe laat kan ik inchecken?

Bij uw reispapieren vermelden wij zoveel mogelijk informatie over de inchecktijden. Ook worden deze tijden (indien reeds beschikbaar) vermeld op de website bij de accommodatie onder het tabblad “boekingsinfo”.

Hoe laat moet ik uitchecken?

Bij de meeste locaties dient u vóór 10 uur uit te checken. Ook dit zullen wij communiceren bij uw reispapieren.

Moet ik zelf bedlinnen meebrengen?

In veel gevallen kunt u extra bedlinnen bestellen. U kunt deze informatie vinden bij de desbetreffende accommodatie.

Is er wifi aanwezig?

De meeste locaties hebben WIFI in de gemeenschappelijke ruimtes. Dit wordt per accommodatie vermeld.

Reisdocumenten

Welke reisdocumenten heb ik nodig?

Bij het inchecken op uw vakantieverblijf en bij het reizen door Europa, dient u en alle medereizigers zich te kunnen legitimeren met een Identiteitskaart of paspoort.

Mag ik alleen reizen met een minderjarig kind?

Binnen de Schengenzone is het aan te raden (niet verplicht) een kopie van het paspoort van de niet meereizende ouder(s) mét een toestemmingsformulier mee te nemen, dit kan vertraging voorkomen bij controles.

Meer hierover op de website van de Rijksoverheid.

Annulering

Vallen de boekingen van Verdala onder het herroepingsrecht?

Nee. In de wet staat dat diensten zoals het verhuur van vakantieaccommodaties waarvoor u een datum of periode afspreekt, buiten het herroepingsrecht vallen.

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

U kunt schriftelijk, via het contactformulier, uw boeking annuleren.

Vermeld bij het onderwerp dat het gaat om een annulering en vermeld daarbij uw boekings/reserveringsnummer.

Zijn er kosten verbonden aan een annulering?

U kunt uw boeking voor de vertrekdatum annuleren. Naast de reserveringskosten bent u de volgende annuleringskosten verschuldigd:

  • Bij annulering tot de 42e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrek dag: de aanbetaling;
  • Bij annulering vanaf de 42e kalenderdag (inclusief) tot de 28e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrek dag: 60% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf de 28e kalenderdag (inclusief) tot de vertrek dag: 90% van de reissom.
  • Bij annulering op de dag van aankomst of later: de volledige reissom

Wijziging

Zijn er kosten verbonden aan een wijziging?

Ja, Voor een wijziging vragen wij een kostenvergoeding van € 30.

Onder wijzigingen verstaan wij:

  • Wijzigen van het personen aantal
  • Reserveren van bed- en handlinnen
  • Reserveren van kinderbedje
  • Wijzigen van een Medereiziger (indien er een extra Medereiziger bijkomt, kunnen hieraan extra kosten verbonden zijn)

Indien de hoofdreiziger verhinderd is, kan de boeking worden overgenomen door een andere Reiziger of geheel andere familie. Er zijn parken die deze wijziging niet accepteren en dit zien als een annulering. In dat geval dienen wij annuleringskosten in rekening te brengen.

Hoe geef ik een wijziging voor mijn boeking door?

U kunt schriftelijk, via het contactformulier, uw boeking wijzigen.

Vermeld bij het onderwerp dat het gaat om een wijziging en vermeld daarbij uw boekings/reserveringsnummer.

Klachten

Hoe kan ik een klacht indienen tijdens mijn vakantie?

Uiteraard doen wij er alles aan om iedereen een prettige vakantie te laten beleven, wij selecteren onze accommodaties zorgvuldig en zorgen dat de informatie op onze website up-to-date blijft. Mocht uw vakantie accommodatie toch niet aan de verwachtingen voldoen dan verzoeken wij u om uw onvrede te melden bij de eigenaar of medewerker van de receptie zodat deze in de gelegenheid wordt gesteld om het probleem ter plaatse op te lossen.

Indien de oplossing niet naar tevredenheid wordt opgelost, kunt u contact opnemen met ons kantoor: 0492 700 292 of info@verdala.nl.

Hoe kan ik een klacht indienen na mijn vakantie?

Een klacht die ter plaatse niet tot tevredenheid is opgelost, en nog niet is gemeld aan ons kantoor, kan nog schriftelijk binnen 2 weken na afloop van de reis worden ingediend. Verdala zal binnen 1 maand na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren.

Autoreis

Welke documenten heb ik nodig voor mijn autoreis?

In verschillende landen gelden verschillenden regels. Ga wijs op reis en bekijk goed de regels van de landen waar u doorheen rijdt. Gaat u met de auto naar Italië en reist u door Zwitserland, dan heeft u een vignet nodig voor Zwitserland. In Italië kunt u niet zo maar met uw auto in de grotere steden in verband met de ZTL (milieuzones) en zult u op de snelwegen tolwegen tegen komen. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar de website van de ANWB.

Wat heb ik in de auto nodig als ik met de autoreis?

In de verschillende landen gelden verschillende regels over wat u in de auto verplicht mee moet nemen. Raadpleeg de website van de ANWB voor meer informatie hierover.

Moeten mijn kinderen in een autostoeltje?

Wij verwijzen u voor deze vraag naar de website van de ANWB. Zij zijn van deze regelgeving op de hoogte en zullen eventuele wijzigingen meteen aanpassen op de website.

Contact

Waar kan ik het bankrekeningnummer van Verdala vinden?

U kunt ons bankrekeningnummer vinden op de factuur. Ook staan deze gegevens vermeld op onze website op de contact pagina.

Kan ik mijn foto van mijn vakantie delen met Verdala?

Wij vinden het leuk als de foto’s worden gedeeld met ons. U kunt deze foto’s sturen naar ons email adres: marketing@verdala.nl. Ons marketingteam zal deze foto’s plaatsen op de Social Media kanalen.